16 februari 2010

Idag är en ny dag

Jag sa häromdagen till en mycket god vän att undra vad man ska fördriva tiden med idag då? ( Jag ligger ju hemma och är sjuk)
Och hon tog lite illa vid sig och tyckte definitivt inte om att man säger så.

Hon menade på att fördriva en dag/tid som om man inte är tacksam för den utan att man bara vill få bort den låter väldigt idiotiskt. Jag passar på att googlar lite på nätet för att se vad det står om ju det ordet Fördriva och får upp en massa sidor om hur man ska, Just det fördriva sin tid på bl.a. flyget, tåget eller i hemmet.

Synonyma ord för ordet fördriva är, jaga iväg, köra ut och driva bort vilket kanske mera säger hur illa det låter när man snackar om att fördriva sin tid/dag.
Att säga att man driva bort något leder mig till tankar på judarna som man verkligen ville driva bort eller fördriva till ett annat ställe och början man tänka så bli genast ordet fördriva något konträrt i mina ögon och jag ska omedelbart börja använda något annat ord istället.. Vilket det blir återkommer jag med.

Inga kommentarer: