28 december 2013

Snart Nyår och nya löften

Funderar mycket just nu vad jag ska ha för utmaningar nästa år. 2013 innehöll mycket fokus på träning och att komma igång med att träna inte bara kondition utan att även dem stora muskelgrupperna skulle få form.

Oturligt nog så drog jag på mig en trasig axel så det vart si och så med den varan. Men eftersom en operation ska ske i slutet februari så kan jag tänka mig att anta den utmaningen i år istället. Konditionen är på topp och jag springer numera milen utan större problem. Eventuellt att jag ska maxa den lite istället och springa antingen längre eller fortare nästa år. Varför inte springa 1,5 mil innan sommaren eller 1 1/2 timme.

En annan utmaning som jag redan har bestämt för att göra är att inte köpa några kläder, skor eller väskor under 2014. Så innan nyår så måste jag köpa strumpor eftersom dem brukar försvinna eller få hål på tån och strumpor måste jag ha. Trosor och BH har jag så jag klarar mig, flera uppsättningar av träningskläder också. Byxor, skor och tröjor mer än jag kan och hinner använda så nu ska jag ta detta ett steg längre och spara alla pengar som annars skulle gått till kläder, till resan med mina barn i sommar i stället. Och sparande i mina fonder till jag blir pensionär och kan fortsätta resa som jag gör idag.

Så vad kommer då 2014 att innehålla?

1. Köpstopp på kläder, skor och väskor
2. Springa 1,5 mil eller 1 1/2 timme innan sommaren
3. Träna mera hantlar när min operation är gjord.
4. Sätta mig in mera i fonder och aktier och fortsätta mitt sparande där.
5. Ha minst 200 dagar träning under året och då ingår Powerwalk , cykling, löpning och styrketräning

Så dåsa, där har du mina löften till mig själv under 2014

Inga kommentarer: