17 mars 2010

Apps till mobilen

Eftersom nu min arbetsgivare har bestämt sig för att den nya arbetstelefonen skulle vara en IPhone så får man väl passa på att utnyttja den applikationer som finns att hämta hem till den.
iTunes erbjuder både free apps och apps som kosta allt mellan 7.00 kr och uppåt, men dem flesta som jag testar och hämtar hem är helt gratis och oftast en light variant av den som kostar 7.00 kr men jag bedömer som regel att jag klarar mig lysande med den gratisvarianten som finns.

Jag har även delat in appsen i olika grupper och har lagt dem på separata sidor som till exempel allt som hör till foto ligger på en egen sida samma sak med alla spel.
Sedan har jag även kategoriserat dem och lagt favoriter på baren nederst som hela tiden följer med oavsett vilken sida jag är på.
Nu börjar det bli många sidor och det tar sin lilla rutt att bläddra igenom dem när jag ska åt en apps som jag inte använder så frekvens som t.ex. min apps för att ha koll på namnsdagar eller värdelöst vetande.

Den sista appsen som jag har tagit hem kostade faktiskt lite mer än 7 kr nämligen 15 kr och jag inbillar mig att jag kommer att tjäna på att ha köpt den för den håller reda på alla mina utgifter som jag har varje dag. Som oftast så tänker man inte på att en fika där och en glass här, en tidning, tröjan på rean eller lunch plockar på och blir en del till slut.
Men nu ska jag få lite koll vart mina pengar egentligen tar vägen, enda smolket i bägaren är att komma ihåg att lägga in det som jag har köpt.
Jag återkommer om ett halvår och berättar vad dem flesta av mina pengar går utöver dem löpnade räkningar som jag har varje månad.
Men om jag ska försöka mig på en gissning redan nu så lutar det mot ”tada” kläder och skor

Inga kommentarer: