23 mars 2010

Tisdag sämsta dagen på veckan

Jag är väldigt förtjust i torsdagar, det är som en liten aptitretare inför vad som komma skall. Ungefär som våren, dem allra första vårdagarna eller kanske veckorna då är jag som mest lyrisk och sprudlande av energi och glädje. Jag blir som en kalv som släpps ut för första gången, jag tar små glädjande skutt och vet nästan inte vart jag ska göra utav mig.

Men tisdagarna är rena natta och för att inte nämna januari, februari och mars...

Då går jag in i någon dvala och tappar all energi, allt bara rinner ur mig och jag vill inte ett skit.

Dem dagarna och dem månaderna skulle man kanske behöva några lyckopiller.

Och när man idag tittar ut genom fönster och ser det gråa och trista så vill jag bara gå hem och dra täcket över huvudet och somna om..

Inga kommentarer: