26 januari 2011

Denna ständiga kyla..

... som biter sig in på bara kroppen, tittade på termometern innan jag sa Hej Då till min nattgäst och kunde konstatera att den hade sjunkit under natten till -6.

Jag blir sur, arg och fruktansvärt frustrerad jag gillar det verkligen inte.
Tycker att det får vara bra nu, men inser ganska snart är det är ju för all sin Hindersmäss i Örebro denna helg och då ska det ju vara kallt.

Under dem 20 åren som jag hade förmånen att bo där så kan jag kanske på ena handens tumme räkna dem gånger det har varit rätt så behagligt under just denna vecka att få gå runt på Stortorget och insupa doften, känslan och sorlet från den miljön av knallar och nasar som står och basunerar ut sina erbjudanden om brända mandlar, dammsugar munstycken och sylvassa knivar som du aldrig mera behöver slipa. Utan oftast så är det så kallt att man rusar förbi dem och in i värmen på något av stadens alla caféer som finns runt omkring.

Men just nu idag så längtar jag så efter värmen, ok att sola faktiskt lyser här i Stockholm idag, men det är ändå för kallt och snön har inte en chans att tina eller sjunka undan det minsta
Det ända som händer är allt gruset gräver sin lite längre ner i isen och lämna några dödens fläckar för oss som inte har begrepp att införskaffa broddar till skorna.

Känslan idag är: Längtansfull!

Inga kommentarer: