25 januari 2011

Plocka Äpplen

Jag har i snart 25 år alltid hållit på med någon form av träning.
Dem första 10 år var det StepUp och jag fick även då in löpningen ca 2-3 ggr/ vecka i spåret bakom huset där vi bodde. (vilket jag slutade med när jag flyttade men började sedan igen)

När jag sedan flyttade in till Örebro så började jag att spinna på Svettfabriken i Svettis och Friskis regi och nu när jag har lämnat trygga Örebro för ett nytt liv i Stockholm så har jag fått tänka om vad jag ska göra för att underhålla min träning.

Det är nämligen inte lika lätt eller rättare sagt det är svårare att få en tid att träna här än i örebro (och där var det också svårt). Så jag har fått gått från mina fördomar att Gympa är = att plocka äpplen och skotta snö.. För er som är födda på 60-talet fattar vad jag menar, det var så vår gympalärare skrek ut när man råkade vara omklädd och hade gympa under grundskolan.
Så jag har den sista månaden kört ett eller ett par pass i veckan med att plocka äpplen (vart tog den träningsformen vägen?) Dem är riktigt duktiga våra ledare på Friskis i Hornstull och jag blir lika glad när jag är där och det håller i sig hela vägen hem (superbra musik gör ju väldigt mycket) som jag faktiskt går för att jag inte orkar vänta på t-bana och bussen.
Igår så höjde jag min träning ytterligare en nivå då tog jag mig upp på löparbandet igen och körde ett pass där innan mitt medelpass började. Och på torsdag blir det ett pulspass på cykeln med tysken Wugel, en äldre herre med Gestapos-fasoner, men väldigt bra musik.
Men mest nöjd är jag över att jag har kommit igång med min löpning igen och att jag har släppt mina fördommar om att plocka äpplen

Inga kommentarer: