13 maj 2012

Effektiv helg

Vilken helg, man ska vila och ladda ny energi så att man orkar med nästa arbetsvecka. Men jag har för många år sedan lärt mig hur jag fungerar och jag är tvärtom, jag är så effektiv och genom att göra allt detta som jag har hunnit med denna helg så har jag laddad mina batterier och kommer att må prima i morgon igen när det är dags att ta tag i veckans nya utmaningar.

I går så sov jag rätt så länge (ovanligt) men det var ett trist väder ute och sängen var varm och skön. Men väl uppe så hann jag med att baka scones, kokosmuffins, grilla ribs och göra lite ostchips (alltid bra att ha) allt detta innan klockan var 12 och sedan kunde jag välja och vraka lite till min frukost som jag tog vid 12:00 igår. Brukar ju ta min första måltid vid 12:30 men har bestämt mig lite för att inte vara så statisk med PF under helgerna. Men jag hade bara ett 8 timmars ätfönster iallafall igår, men ska verkligen försöka att vara snällare mot mig på helgerna.
Tog även en kortare löpartur mellan regnet som höll i sig hela dagen. Solen tittade fram på eftermiddagen så jag passade på att ta en tur då, men kom ca 1 km och sedan var regnet framme, men det drog iväg efter 10 minuter så det var ändå ett skönt pass på 5 km med dofter från hägg, hav och grönska.

Idag så klev jag upp tidigt, har tvätt-tid och är sugen på våfflor till frukost idag. Så nu är smeten klar och den första maskinen klar, ska ner och hänga den och sedan grädda lite våfflor och äta dem med grädde och bär.
Under eftermiddagen ska jag springa runt på mitt nya intresse, nämligen att titta på lägenheter i både Sjöstaden och på kajen, Men har inga förhoppningar att hitta något idag heller




Inga kommentarer: