15 maj 2012

I Väntans Tider

Börjar bli rejält trött på vissa mäklare, dem kan tydligen behandla en som dem vill. Som om att jag är till för dem och inte dem som är till för mig.
Har anlitat en mäklarfirma som ska sälja min lägenhet, dem har varit här och tagit fina bilder och vi har haft ett flertal visningar men ingen som lägger bud.
När mäklaren kom första gången så skrävla han å det grövsta och menade att lägenheten kommer att bli såld direkt och för massa pengar, efter redan en visning så sänkte jag priset med 100,000 kr men fortfarande så verkar den vara för dyr.

Killen över mig har exakt samma 2:a och gick ut med ett bud 50,000 under mig och hade en visning där han fick ett bud direkt och det vart även en budgivning på den så han fick det som jag begär för min.
Är sjukt trött på detta nu och på dem lgh som jag har tittat på med samma mäklarfirma som säljare som bestämmer hur mycket jag ska lägga buden på, en sa att jag måste lägga minst 10,000 varje höjning medan han idag sa 15,000.

Vad handlar detta om? Kan någon förklara marknaden för mig och varför mäklare verkar vara så oseriösa
Handlar allt om pengar?
Vet säljaren om hur dem häller på, jag har ju ingen aning eftersom jag själv inte har fått något bud på mig lägenhet.
Vet inte om jag kommer att rekommendera den här firman för mina vänner framöver :-(


Inga kommentarer: