06 maj 2012

Periodisk Fasta

1 år sedan sist jag uppdaterade bloggen, Men nu ska jag ta tag i det igen. Gillar ju att skriva och dela med mig och även om ingen läser det så är det i allafall ett bra sätt att skriva ner vad som händer och gå tillbaka  och läsa det sedan.

Nu har jag i 14 dagar haft periodisk fasta 16/8 och det har gått riktigt bra.
Har inte varit så hungrig innan jag har fått dagens första måltid, kurr i magen naturligtvis men inte värre än att jag har grejat det med kaffe, te eller vatten.
Men vad jag har märkt under dem här 2 veckorna är att jag har inte varit fokuserad på maten på samma sätt, inte har det varit några problem att träna heller.
Har tagit första måltiden 12:30 och sista 20:30 mycket på grund att det är då jag brukar luncha på jobbet och jag ville gärna ha något mål mat i mig efter ett träningspass.
MEN jag har verkligen inte märkt något på vågen, förutom dem 2 kilona som jag tappade dem första dagarna men det berodde nog mest på att jag hade dragit på mig dem under Teneriffa och tappade dem direkt när jag landade på Svensk mark och var inne i dem gamla rutinerna.

Kommer att fortsätta med PF under vardagarna, men under helgerna  kommer jag att vara mer flexibel.
Mår ändå rätt bra under PF och då kan det ju vara ganska ok att fortsätta.

Tränar för fullt inför Tjejmilen och Midnattsloppet, har kommit på att lika gärna som jag går hem från jobbet så kan jag ju lika bra springa hem. Provade förra veckan och det gick riktigt bra, så jag kör ett par pass den här veckan som kommer med. Drygt milen hem så bättre pass kan man knappast få.



Inga kommentarer: