23 februari 2011

-14 och en dålig början på dagen

Varje onsdag så är vi några som samlas på kontoret i Solna. Då kommer pojkarna från dem andra processerna in och jag har några att skvallra, fika och äta lunch med.
Dem är morgonpigga dem här killarna och sitter inne på kontoret redan vid halv 8, vilket jag aldrig hinner att göra men jag brukar ta pendeln vid 07:11 och vara där strax vid tjugo i 8 och det är ändå rätt så tidigt med tanke på att jag inte börjar förrän åtta prick.


Och det är ganska skönt att börja morgonen med en kaffe och lite snicksnack innan man ska ta jouren från natten och har man otur så kanske man inte hinner med flera fikapauser den dagen.


Men idag hanns det inte med alls.

Som vanligt när det är för kallt så är det signalfel eller något annat fel som gör att tåget ALLTID är försenat och idag var det inget undantag -14 på termometern och vänta 15 minuter är inte så roligt.

Och när vi väl var på tåget så var det kö på stationerna så vi fick även stå och vänta flera minuter på varje hållplats.

Så 2 minuter i 8 var jag på plats idag i Frösunda och fick upp min PC och loggade på och kunde pusta ut.

Men det blev inget kaffe innan jobbet...

Men jag ska snart ta en kopp te, eftersom jag inte ska dricka så mycket kaffe under den här detoxkuren. Kommer att ta en eller annan kopp iallafall, man ska inte överdriva dumheterna :-D
Är inne på dag 3 och det går fortfarande bra, mycket pga av att schemat är väl sammansatt och man får i sigtillräckligt av allt.
Gjorde ett medelpass även igår på Friskis och det var ingen skillnad mot dem gånger när jag har ätit vanlig kost.
Så förhoppningsvis så ska knuten lösas upp och kroppen svara snart, jag väntar till helgen med att kolla om hur det har gått.

Men kyckling och blomkål och en handfull nötter kommer man långt!

Inga kommentarer: