26 februari 2011

Befriande skönt

Att vakna på morgon och bara njuta av tystanden och lugnet är ljuvligt och exakt vad jag behöver för att orka resten av dagen.
Vaknar alltid tidigt även på helgerna och tycker om att få en timme egen tid där jag kan göra det jag känner för, oftast blir det nyhetstv och lite spejjandes på internet men det skulle lika gärna kunna vara en powerwalk eller en god bok.

Idag var inget undantag och nu har även särbon vaknat och jag ska mecka lite frukost. Idag blir det lite kaffe också eftersom det är helg måste man ju unna sig lite. Men det blir en svart kopp och ingen mjölk i den.

Inne på 6:e dagen och har vägt mig idag och det var -2 kg på sex dagar, det måste man ändå få säga är M Y C K E T bra.

Lyckades ta mitt första mellanmål och har bara 6 hg kvar till mål som jag har beräknat ska vara på lördag nästa vecka när jag har min ätdag igen.

Har också märkt en annan sak, jag mår även bättre rent psykist också när jag slipper att ständigt ha en massa dåliga samveten över folk som är så krävande med sina påhopp och konstiga krav på mig som person.
För mig är vänner dem fina människorna som finns där utan krav på att man inte hör av sig i tid och otid, såna som inte missunnar mig allt utan att alltid ge mig skit för deras egna orsakader brister på semester, kläder, vänner, jobb och pengar.

Orkar inte med den typen av vänner mera.

Jag har bästa vänner som bor 30 mil från mig och vi hörs ca 3-4 gg per år kanske men aldrig att jag får höra något om det. Har goa fina vänner som bor 20 mil bort och som jag vet finns där alltid om jag behöver.
Aldrig att dem skulle kräva något...utan där finns bara kärlek från båda hållen.
Dem har heller inga tider i vänskapen där man ses, utan vi kan ses vilka tider som helst, dem kan t.o.m avboka andra saker om man inte skulle hitta en tid och man verkligen behövder ses.
Dem har också samma tankar som jag där man vill presentera sina vänner för andra vänner som man tycker om, man är stolt över varandra och visar det på så sätt.
Jag har vänner som bor bara några km från mig och som kan slita sig från det dem gör för att ta en promenad, en fika eller bara hänga. Inga krav alls där heller

Äkta och sann vänskap
(Bild från Eva Blixtmans blogg)


Mode today: Thinking

Inga kommentarer: