28 oktober 2012

Äppelpaj a'la lågkalori

Efter min månad med FitnessFighten så fick jag in en rutin på att fixa med matlådor varje söndag så att man inte behövde tänka på det under veckan.
Så det är mitt söndagsnöje nu för tiden eftersom söndagar är en vilodag från träningen
Idag har jag tagit det ett steg längre och utökat mina matlådor med att även räkna ut hur många kalorier dem innehåller för dem som läser min blogg och vill prova att göra samma mat som jag har gjort

Idag vart det även en äppelpaj a´la lågkalori som man kan äta med gott samvete

Äppelpaj med kokos

4 stora äpplen
kanel
75 gram smör
2 dl havregryn
1 dl kokos
1 msk stevia

Kesella
vaniljpulver

Skala och kärna ur äpplena och lägg dem i en plastpåse tillsammans med kanel och skaka runt dem så dem täckas med kanelen, lägg dem i en pajform
Fördela smöret i en skål tillsammans med havregrynen, kokos, vaniljpulvret och stevian.
Blanda allt och lägg allt över äpplena
Grädda i 200 grader i 25 minuter.

Blanda kesellan och vaniljpulvret och servera det med pajen



















6 portioner ger 189 kcal/portion
4 portioner 283 kcal/portion

1 kommentar:

Gnistan sa...

Ser outstanding god ut, jag som går på lågkalori😋 tack för receptet