21 oktober 2012

Morgongröten

Något som jag verkligen har saknat under min period med LCHF har varit min havregrynsgröt som jag älskar att äta på morgonen och då speciellt innan jag ska ha en tidig träning.
När jag nu tränar och äter på ett annat sätt och inte bara fokuserar mig på kondition som spinning och löpning så har jag förstått att jag kan äta min gröt igen och äter den med massa keso (proteiner) och hallon och jag älskar den.

Så här fixar jag den godaste gröten:

1 dl havregryn
2 dl vatten
150 gram keso
80 gram fryst hallon

Blanda grynen och vatten och in i micron på full effekt 2 minuter.
Värm hallon i micron och blanda dem med keson och blanda ner allt i den värma gröten.
Ät och Njut



Idag blir det kvällpass på P&T eftersom jag ska till mina fina vänner på "Afternon and the" och så är ju mitt projekt renovering pågående, Idag blir det målning av väggarna. Hoppas att jag hinner bli klar så att jag får bort alla pryttlar som jag har dragit fram

Inga kommentarer: