10 juni 2013

Lågkalori smulpaj a'la Taina

Vad gör man när hela kroppen skriker efter kolhydrater. Har ju haft en veckas semester på Kanarieöarna och kroppen är späckad med socker och gluten.
Det är dags att komma ur den och det så fort som möjligt.

Men idag känner jag att jag måste få något substitut för suget och kom på att jag skulle kolla in Tasty Health och om hon hade något tips, och det hade hon såklart. Men eftersom jag inte vill göra exakt som hon gör så modiferade jag om receptet lite.

1 paj, 6 portioner

Smuldeg:

2 dl havregryn
1 dl mandelmjöl
0,75 dl Whey Complete vanilj ( eller vilket mjöl du vill)
1 msk kokosfett
1 msk stevia eller något liknade
2 msk vatten

Lägg att i en matberedare och kör allt till en smulig deg

Fyllning:
200 gr frysta hallon
2 st skivade äpplen
kanel 
15 st grovhackade hasselnötter
1 msk kokosflingor

Strö över smuldegen på fyllningen och grädda i 175 grader i ca 25 minuter. Varje portion innehåller ca 180 kcal. 



Inga kommentarer: