08 juni 2013

Långpass i skogen

Fick tips att kollegan och inspirationstjejen Anna att koppla upp mig med ljudbok nästa gång jag är ute och springer. För mig blev det kaos i skallen när hon sa ljudbok!

Kan väl inte springa till en ljudbok sa jag när hennes förslag kom upp på lunchen igår.
Jag måste ha musik och bra sådan för att orka springa.
- Ja det måste jag med sa hon, men bara när jag springer på tid och kortare pass. Inte när jag springer långt på 1 1/2- 2 timmar.
Och då gick det upp ett ljus även för mig. Såklart man inte ska springa allt man har när man springer längre rundor, för då orkar man ju inte lika länge.
Så idag ska många prova att sätta på en podd med Olof & Richard och springa 1 timme i lagomt tempo (144 slag/min) och se hur det går.

Börja dagen i allafall med gröt ( russin, hemmagjorda äppelmos och havregrynsgröt)
Har också för att verkligen komma igång på morgonen börjat med att sätta på mig träningskläderna, lättare att man verkligen kommer igång då. Lite skämmigt att ta av sig dom och inte ha tränat, känns som ett nederlag. För mig funkar det, du kanske har ett annat sätt att komma igång på.

Inga kommentarer: