13 mars 2011

Bästa brödet

Det här skulle jag haft igår när jag hade min frukostgäst här.
Riktigt gott bröd, med rätt skorpa och hål i brödet.
Smakade riktigt gott efter jobbet som jag hade nu på förmiddagen

Det var väldigt kladdigt att baka ut, men nästa gång så har jag i mera mjöl innan utbakningen.
Den fick stå i kylen och jästa nästan ett dygn innan jag bakade ut den.

Så man ska inte ha bråttomt när man bakar surdegsbröd, jag gjorde ytterliggare ett bröd på rågsikt och rågsuris. Men det måste jag fortsätta exprimentera med innan jag blir helt nöjd.

Sätter en ny sådan sats kanske ikväll för utbakning imorgon.

Detta är roligt, men mina händer tar stryk..


Eftersom jag äter så mycket bröd om morgnarna så kanske det är skönt att jag kan hoppa upp på min nya kompis. Kört ett lunchpass nu och tar ytterliggare ett i kväll



Inga kommentarer: