16 mars 2011

Nybakat

Satte en egen påhittat deg igår med dinkel och rågsikt, den förra jag bakade var ju så syrligt...värsta äckliga brödet och det var inte allt för smaskigt
Men nu har jag bakat ett nytt, gjorde om det lite och det var himmelskt gott igen, verkar som man ska ha i 3 gr jäst för att få fjutt på jäsningen


Så nu är magen full med gott bröd och så den ska få vila 1 timme så ska jag ta en löparrunda, men nu ska jag springa åt andra hållet så slipper jag den långa backen på slutet utan ta den direkt och kanske jag fixar hela turen då.




Väntar på beställningen som jag har lagt om sportbandet till Iphone så att jag kan ha den på armen istället för i fickan där den ligger och kastas fram och tillbaka.

Gick en promenad på 1 timme igår och upptäcker många fina vårtecken runt kajen som t ex att det är 37 dagar kvar till skärtorsdagen och då öppnar glassbutiken på kajen


Eller att isen är på väg att gå runt Hornstull





Inga kommentarer: