06 mars 2011

söndagmorgon

Vaknar som alltid lite tidigt, sätter på kaffepannan och startar tröskan (pc) för att se vad som har hänt i världen under natten.
Detta är den bästa tiden på hela dagen, lite egen tid med en kopp kaffe och ladda upp sakta men säkert för att vara på topp under resten av dagen.

Idag ska det bli ett besök i Kungens Kurva, ska kolla om jag kan hitta balkongmöbler att sätta ut på ballen.


Har en önskan om att köpa konstrotting i svart, men dem är dyra, fast å andra sidan är dem underhållsfria och räcker förmodligen länge och dem är snygga hela tiden.

Ser framför mig min balle som en lounge nästan, och skulle verkligen vilja passa på att skapa ett extra rum där ute till vår/sommar/hösten.

Men jag får se vad som finns och hur dyrt det kan bli innan jag är nöjd.
Angående mitt surdegsprojekt så är det idag dag 4 och den är matat och ska stå tills ikväll och sedan ska den vara klar och in i kylskåpet för att stå och vila fram till onsdagkväll då jag ska passa på att förbereda mitt första bröd inför min kommande beredskapsvecka.
Är jättenyfiken själv på att se hur det kommer att bli och framför allt om det kommer att bli gott, har ju kollat en massa bloggar och läst in mig på det, men det finns ju så många tips som att ha isbitar i ugnen under bakningen till att spruta med blomspruta lite vatten i ugnen, men jag testar väl lite och ser vad som händer, har ju en vecka som jag inte kan göra så mycket annat så varför inte testa allt möjligt då.
Har satt en rågsurdegsgrund idag också så har jag två alternativ på att välja eller baka ihop..
Kanske ska jag köpa mig en bok också...

Inga kommentarer: