09 mars 2011

Dag 1 av 2

Så då är vi igång.
Har följt receptet till punkt och pricka, och jag har till och med köpt det bästa mjölet som ska göra halva jobbet enligt bagarna

Det heter Manitoba Cream, och är kungarnas kung eller ska man säga Mjöl-kungen...
Idag har jag iallafall satt fördegen och nu ska den få stå över natten och jäsa till sig lite.
Är väldigt nyfiken på hur detta ska gå och önskar verkligen att jag hade en egen KitchenAid för imorgon då jag ska knåda ihop degen med mina händer, (för er som vet och känner mig vet ju att det är problem med det) så kommer jag att få både ont och det kommer att sitta i några dagar. Men det får gå nu jag testa detta först, och är det något som jag kommer att fortsätta med så ska jag investera mig en KitchenAid till efter jag har varit i Barcelona eller kanske till och med efter Bali. Kostar ju att resa lite...

By the way
Jag hörde en annan sak idag, men det är så man knappt tror sina öron,
Tänk att en vuxen kvinna kan ha mage att gång på gång tigga till sig både kläder, middagar, bio och bekräftelse på facebook. Men hur gammal är tjejen egentligen?
Hon har verkligen satt det i system nu.
Skriver på FB vad hon behöver och framställer sig som att hon själv inte har råd, tror att hon ena stunden berättar hur mycket pengar hon tjänar.
Hissen är inte helt framme, och jag begriper inte hur killarna eller tjejerna går med på det..
Hur är dem funtad egentligen. Hon är inte ett dugg intresserad av dem som personer, utan vill bara ha och ha.
Så hemskt, jag mår verkligen illa av den här typen av människor och ta avstånd från dem på alla sätt.
Inget som jag skulle vara stolt över om jag vore den personen, att tigga och framstå som en idiot på nätet..Fattar inte vad hon ens tänker med..Usch vad jag är besviken på henne...
Hon har gått för långt nu...

Inga kommentarer: