09 mars 2011

Nära nu

Läser och gör en massa reseacher om surdegsbröd, ska sätta en stomme ikväll och baka ut den imorgon.
Men jag skulle verkligen behöva en beredare nu.
Jag har en gammal som står kvar på vinden i Örebro, men vem vill ha den?
Inte jag iallfall utan jag skulle verkligen vilja ha en KitchenAid skulle underlätta en hel del med den i köket.

Fatta vilka bröd man skulle kunna baka ut med den, men ikväll och imorgon får jag nöja mig med mina händer och armar. Vet att jag kommer att få ont i dem, men det sånt man får ta.
Kommer att ladda ikväll med både mjöl och nötter, och imorgon ska här vankas nybakat så välkommen den som vill och smaka nybakad surdegsbröd med havsaltat bregott och en god västerbottenost.

Annars så det närmast som händer här är att efter jobbet idag blir det att testa en ny frisör, men den ska bara få toppa håret och inget annat. Har nu fått den längd som jag vill ha på håret och då ska jag inte göra samma missatg som sist och låta dem får klippa som dem vill, nej max 1 cm på topparna och bara lite ans av luggen eftersom den är på väg att bli lång nu..

Inga kommentarer: