01 mars 2011

Mamma i 25 år

När man tänker efter så är det en väldig lång tid att ha varit mamma i.. 25 år


Under dem 25 år så hann jag få två barn till, alla lika underbara på sitt sätt. Men det var inte om barnen jag skulle blogga. Skriver nästan aldrig om dem i mina bloggar eftersom dem är egna individer och bestämmer själva vad det ska stå om dem eller inte på internet

Men under dessa 25 år så har man satt en del bulldegar och bröddegar. Jag har ju varit en riktigt skit jobbig morsa där det var långkok, storbak och egengjorda kläder, gardiner, middagar, kakor, bröd och allt vad man kan tänka sig.

På den tiden när detta begav sig så var jag dessutom ensamståendes med 3 barn och pluggade, så det fanns inga pengar till bra verktyg när man höll på med sina bullbak på 1 liter mjölk

t.ex utan man hade sina händer till att knåda runt med degarna.





Om man då ändå hade haft tillgång till en sådan här då

Så mycket enklare allt hade varit då, och hur bra hade det inte varit för mina stackars händer som är rätt så sargade idag. Dessutom så hade det ju spara en massa tid där jag hade kunnat kokat och saftat sylt och marmelad istället..

Inga kommentarer: