18 juli 2013

5:2 Fastedag.

Hej,

Idag kör vi fastedag nr 2 för denna vecka och än fungerar det bra. Just nu är det 1 1/2 timme kvar innan jag får äta dagens första måltid. Har fått i mig ett par koppar kaffe och ½ liter bubbelvatten.
Kanske det är just bubbelvattnet som hjälper mig att inte känna hunger, jag har sedan några veckor tillbaka alltid med mig 1L bubbel till jobbet och det är både läskande och bra att få i sig vatten dem här dagarna. Faktum är att jag nästan aldrig blir hungrig dessa dagar, det är som att kroppen och hjärnan redan mentalt har ställt in sig på svält och gillar läget. Jag vet ju att vanliga dagar så har jag ju vid 11-tiden på dagen redan hunnit äta både frukost och någon frukt för att kroppen skriker av hunger. Vad konstigt det kan vara.

Igår var det dags för "friskisgänget att ses igen. Vi är ett gäng på 5 personer som ses ofta och äter och dricker gott. Vi har nu hållt på med det i snart 1 år (tror jag) och vi ser ut som vi kommer att fortsätta att göra det. Vilket jag tycker är härligt.

Kommer att förnya mitt kort på friskis till hösten
så att jag inte tappar kontakten med dem här fina
människorna som
jag har lärt känna sedan jag kom till Shlm.

Är glad och tacksam att jag har hittat dem och vi har härligt samtal om allt när vi ses. Inget är för tabu att prata om, snart ses vi igen. Nytt datum är redan planerat

Idag blir det iallafall ett säkert kort till lunchen
Skinka med sallad. Dock ingen melon idag eftersom jag inte hade någon sådan kvar hemma
Till helgen blir jag tvungen att shoppa lite på Ica eftersom jag har slut på det mesta i frukt och grönt hemma.

Cyklade till jobbet imorse och det blir samma tur hem, har tvättstugan senare ikväll och då blir det en rask promenad med lurarna i öronen. Bäst att passa på att röra sig när energi är framme. Det är något som jag måste prata mera om i någon blogg. Denna metod 5:2 gör att just dem dagarna är jag galet pigg.
Kan det vara så att just att man ger kroppen så pass mycket/lite energi som den behöver gör att resten av kroppen inte blir slö eller seg som den gärna blir annaars av för mycket mat?

Inga kommentarer: