31 juli 2013

5:2 Kokboken

Överallt ser och hör jag just nu flera som skriver och pratar om 5:2 metoden, dem flesta är positiva till detta. Inge humbug utan helt logisk matematik
Det handlar om inkomster och utgifter
Äter man inte mer än 500 kcal en dag och sedan äter som man brukar ca 2000 kcal så har man på en vecka med 5:2 metoden tjänat in 3000 kcal och enligt mina mattekunskaper så bör man då gå ner ca 0,5 kg i veckan
Nu äter jag inte enligt 5:2 metoden för att behöva gå ned i vikt utan för att förhoppningsvis bromsa upp dem ev sjukdomar som väntar på en i ålderdommen som alzemihers och ev diabetes.

Idag gick jag in på Bokus.com och beställde kokboken som precis har blivit översatt och släppt i Sverige (det gäller att smida medans järnet är varmt).
Jag hoppas verkligen inte jag blir besviken utan att där finns recept och menyer som man enkelt kan använda sig av.
Men jag är skeptiskt fram tills jag har bläddrat i mitt eget exempel, många vill passa på och tjäna pengar på metoden och skapar sig både böcker, bloggar och till och med har jag sett att det finns en knappt fungerande app för detta.
Allt för att sko sig så mycket som möjligt redan från början.


Inga kommentarer: