17 juli 2013

Igår var det dags

Har ju årskort på P&T i Henkan och efter att först skadat axeln och fått vila i månader och sedan efter det gick skadan över till muskelinflammation i armen så kom gick jag igår till lokalen och provade att ställa mig på löparnbandet med sikte på att köra lite styrka.

Tog mig en drink av Chiafrön, lime och vatten ca 30 minuer innan och sedan glad i hågen begav jag mig till P&T. Orkade springa ca 4,5 km (hade ju trots allt cyklat 3 mil innan) och körde på slutet 5 minuter intervaller.
Men sedan var jag rejält trött och orkade bara köra lite mage.
Och att ens tänka på att köra styrka var inte att tänka på.

Men på fredag ska jag prova igen. Imorgon är det ju fastedag så då ska jag inte över träna, uta då blir det en PW på sin höjd och cykla till och från jobbet.
Mer orkar man inte utan energi i kroppen

Inga kommentarer: