15 juli 2013

Fastedag 1 denna vecka

Äntligen kändes det som när jag vaknade i morse.
Har verkligen längtat efter den här dagen och detta särskilt efter denna helg då jag har gått bananas i kylskåpet.

Startade redan i fredags med en stor räkmacka från Ersson på lunchen och sedan tårta på eftermiddagen. Och så har det sedan varit hela helgen. Hade ju sedan några veckor tillbaka bokat en dagsresa med Viking Lines nya båt Grace och på den båten så var det frukostbuffe till Mariehamn och sedan buffe på vägen hem till Sthlm igen.
Det räcker ju liksom med en buffe per månad kan man tycka, men vi tog två samma dag :-)
Fast det är ju skillnad på frukost och middag eller hur?

Har också tjatat hela helgen på sällskapet att vi skulle röra oss lite när man har stoppat i sig på det här viset, men det är lättare att få en isbjörn att konvetera om till brunbjörn än att få henne till att gå en lite snabbare promenad.
Vilket säger en hel del. Men så på söndagen så lyckades jag med lite lock och plock att få henne med på en PW på 5 km. Det gick väl kanske inte i mitt favorittempo, men det gick iallafall framåt och jag var nöjd.

Så idag när jag vaknade och hade  bestämt mig för att cykla så mådde hela min kropp så bra.
Att få både motion och ha en dag med pyttelite mat passade mig verkligen efter den här helgen. Och nu dröjer det innan jag tar ut svängarna igen.

Så välkommen fastedag.

Idag vankas det skinka och melonsallad till lunch. Endast 155 kcal
Bara 15 minuter kvar nu och det börjar knorra lite i magen

Tips för er som känner hunger tidigt på dagen. Drick kolsyrat vatten.
Tar med mig en liter till jobbet varje fastedag,, har en egen Sodastream hemma och den är guld värd.
Skulle inte klara mig lika bra utan den!!









Vad sägs om mitt senaste köp? Hittade dessa superfina flippisar på båten och har länge suktat efter dem på butiken hemma men tycker att 250 kr är för mycket för ett par plastskor. Men på båten kostade dem bara 170 kr så då fick dem följa med hem

Inga kommentarer: