26 juli 2013

OverNight Oats

Så kom då dagen när jag skulle våga mig på att prov-äta min burk som stod i kylen
Har följt Tasty Health blogg ett tag och hon har massor av bra tips och recept som jag brukar prova när jag orkar. Jag har flera gånger gjord hennes Proteinbars och även Muggkakan har jag testat. Hon har ofta proteinpulver i sina bakverk och ibland har jag det och ibland gör jag efter eget huvud.
Hon har allt som ofta skrivit om vad hon kallar OIAJ (Overnight oats in a jar) Och till slut kände jag att jag bara måste prova detta.

Så jag tog en burk och gjorde efter ett recept i helgen, tänkte att den får stå över natten så ska jag äta den på måndagmorgon. Men något var fel i det recpetet för det var som en sörja bara och såg inte alls gott ut.
Jag hällde ut allt i slasken och smakade inte på det ens (fegis)
Men skam den som ger sig, jag tog en ny burk och satte en ny sats i kylen och denna gång blev det så gott.
Smakar lite som havrekakor om man har lite livlig fantasi


Repectet kommer här :
1 dl havregryn
1 litet päron
2 tsk Chiafrön (måste finnas med)
150 gr Kesella
1 ½ -2 dl mandelmjölk
1 msk kokosflingor (kan uteslutas)

Häll allt i en ren glasburk och rör om ordenligt. Skruva på locket och ställ in i kylen. Klart att äta dagen därpå. Jag värmde lite frusna hallon och hade med i gröten när jag skulle äta den. Stog mig resten av kvällen på hela måltiden och tippar att den innehåller ca 400 Kcal

Inga kommentarer: