25 juli 2013

MAT MAT MAT

Har sedan jag vaknade 04:30 imorse bara tänkt på all mat jag ska äta i dag.
Vi ska ju ut och äta med jobbet på lunchen, och det ställe som vi ska gå till ha Libanesiskt buffe (vilket är så otroligt gott)
Så det är den enda jag har tänkt på sedan jag vakande och det som jag fortfarande tänker på.

Men snart är det lunch och vi ska gå iväg. Så kanske jag blir lite lugn på matfronten sedan.
(Dem har zucciniplättar som man kan dö för)

Igår när jag kom hem somnade jag i solen på ballen, så skönt att den tittade fram igen och att blåsten har gett sig för denna gång.
Fixade lite med en ny Overnight Oats, då den jag hade gjort dagen innan var alldeles för blaskig.
Gjorde en ny och efter ett annan recept denna gång, ska verkligen testa den när jag kommer hem ikväll efter jobbet, tillsammans med lite valnötter och fäska hallon.
Håller tummarna för att det är gott.

Fick också lite tips när jag surfade runt på några bloggar om att ha små fina glasburkar med frön och nötter i. Så jag tog fram 4 burkar som jag knappt använder och fyllde dem med frön som jag hade liggandes i lådan. Det blev bra och nu får dem stå framme på bänken ett tag.



Ska också cykla upp till Fredells och köpa lite mera färg till min randiga vägg i vardagsrummet, nu ska den bort!
Om några dagar så kommer dem och ska fixa fasaden utanför huset och då plastar dem in balkongen och alla fönster så det kommer inte att gå att öppna och vädra, så ska jag måla i år så får det bli nu.
Så inga flera ursäkter utan hem och köpa färg, plasta in soffan, maskera golvet och riva runt, förhoppningsvis behöver jag bara måla två gånger. Men lika bra att räkna med 3 så är jag helt safe.

Inga kommentarer: