24 juli 2013

Jag tog en 5:2 dag idag

Eftersom det är den 25:e imorgon och vi alltid går ut och äter lunch dem dagarna på jobbet så bestämde jag mig snabbt igårkväll att ta fastedagen idag iställer för imorgon torsdag som jag annars brukar göra.

Måndagar och torsdagar är mina fastedagar
Men eftersom jag redan igår bestämde mig så var kroppen inställd på det och min vattenflaska är med mig på jobbet och en begränsad matlåda på kycklingburgare och vitkålssallad till lunchen.

Hade gjort iordning en "gröt på burk" eller som många säger "overnight oats", men den kan stå i kylen några dagar och mogna till sig så kan jag ta den till frukost imorgon.
För er som undrar vad det är så kan man säga att det är en kall gröt som görs på havregryn och mandelmjölk.
Den får stå i en glasburk i kylen under natten och så kan man äta den som frukost dagen därpå.
Dem flesta som har gjort detta är lyriska och säger att det är gott.
Jag har inte gjort detta tidgare och prövar för första gången, så jag återkommer med bilder och recept om det var något att hänga i julgranen.

Det är för jäkla kallt på jobbet, trots att vi varje år klagar på kylan som är väldigt tydligt på sommaren så kan dem inte fixa det, så vi har med oss koftor, ponchon, jackor och sjalar och sitter och fryser. Vissa har till och med sig torgvantar för att det är så kallt på kontoret. Höjden var härom dagen när det var 25 grader ute och vi fick ha elementet på för att inte frysa ihjäl.

Idag har jag västen som jag köpte i Harlem N.Y som värmer lite
Tog inte cykeln idag heller, är så in i döden trött på detta blåsande. Det har blåst konstant i en vecka snart. Snälla låt det sluta blåsa snart

Inga kommentarer: