09 januari 2014

6:1 och vilodag

Idag blev det min planerade fastedag och samtidigt tog jag en vilodag från träningen.
Har hela hösten kört 5:2 alltså fasta i 2 dagar och ätit normalt i 5.
Men fr.om den här veckan blir det alltså bara fasta 1 dag och äta normalt i 6 dagar.
Jag märker att det räcker för mig för att jag ska må bra.

Åt hemlagad köttsoppa till lunch på jobbet och en portion havregrynsgröt till kvällsmat, ca 500 kcal.
Jag räknar inte kalorierna så noga, men av efarenhet så vet jag ungefär vad vissa maträtter innehåller.

Passade på att koka linsgryta med bulgur och kyckling till matlåda imorgon och planerade kvällsmaten inför fredagskvällens mys. Kyckling, bacon med ädelost..mums!

På lördag blir det kött med tillbehör eftersom vi få gäster och bara det bästa duger åt mina vänner

Inga kommentarer: