15 januari 2014

Pass 10 och Vattenfastan


Kämpade som bara den men sent igår gav jag upp och åt köttsoppa. Gav faktiskt inte upp pga av hungern utan av smaken i munnen som inte var alls så najs. 
Köttsoppa och en linsgryta till kvällen gjorde att jag höll mig inom 500kcal så det fick bli att Vattenfastan övergick till en 5:2 och det kändes faktiskt ok.
Nästa gång ska jag vara mer mentalt förberedd och ha det med mig att man smakar illa i munnen och man dricker konstans för att få bort det, vilket gör att man få springa på toa i tid och otid.

Idag var det en vanlig dag med mat som vanligt, dock väldigt sparsam med kolhydrater och mejeriprodukter.
Så ingen mjölk i kaffet eller något vitt (socker, pasta, mjölk eller potatis) linser med proteiner till lunch och kyckling med rödbetor och feta som kvälls efter träningen.

Idag körde jag pass 10/200 nu är jag verkligen på gång och på söndag när jag kommer hem från Örebro så blir det 11 och minst en gång nästa vecka ska jag prova att träna redan 05:00 innan jag går på jobbet för att se hur jag klara det och om det är värd det, för i såfall kan jag lägga in det som en schema dem dagarna jag kör mina fastedagar. För dem kommer jag att starta upp nu igen efter ett uppehåll under jul och nyår.

Idag åt jag förresten en måltid från den senaste 5:2 kokboken som jag har köpt. 
Kyckling, rödbetor och feta ca 300 kcal och väldigt gott!


Inga kommentarer: