26 januari 2014

Pass 14, 15 och 16

Helgen har verkligen gått fort och jag har njutit av vänner, bio, mat och träning

Börja lördagen med 8,2 km (pass14) på bandet slank in på Bakarnas och köpte med mig gott surdegsbröd hem och åt en härlig frukost nr 2

Hade bokat tid med en kompis på stan och tyckte att jag faktiskt kunde gå ner dit  så då blev det ytterligare 5,5 km (pass15) går ju efter vattnet och har en fantastiskt härligt iåutsikt hela vägen. 

Unnade mig årets första semla på Veter-katten och njöt av den. Man vet ju aldrig när man köper nästa :) åker ju på semester när semelsdagen infinner sig så det blir ju ingen på jobbet i år.

Var på gång och skulle gå hem och till Sickla eftersom jag hade bokat in en träff med annan kompis för att gå på bio, men just när jag skulle gå ringde hon och var också i närheten av där jag just befann mig så då blev det att vi tåg Saltsjö-banan till Sickla och hann att köpa pop-corn innan bion började, vi hade bestämt oss för att se Philomena efter att ha sett henne som det handlade om på Skavlan dagen innan, en livshistoria som var så hemsk om att behöva lämna sitt barn vid treårs åldern och sedan ha ägnat resten av sitt liv till att söka och fundera på hur han mår.

Efter bion så kände både jag och Gisela att vi inte direkt ville avsluta kvällen utan vi gick vidare till Medelhavspärlan och åt deras goda pasta med oxfilé och försk svamp. Så himmelskt god....njutning igen.

Väl hemma blev det lite Polly till tv. Så denna helg har jag verkligen inte snålat på godsakerna.


Idag blev det en lång promenad på 1 timme (pass16) och frukost på Lugnets cafe som ligger i närheten.

En träff med Carin på Waynes och hann även med att handla innan jag gick hem för att fixa matlådan till imorgon. Har ju en 5:2 dag imorgon och tänker äta torsk med broccoli och en röra gjord på äpple, mynta och 1% kesella. Gjorde så pass mycket att det även blev min middag idag.
Men nu behöver jag IGEN avprogrammera mig från alla kolhydrater som jag stoppat i mig i helgen.. Fattar inte att jag inte lär mig hur påverkad jag blir av att äta sockret och mjöl. Direkt så startar hjärnan och vill ha mera..

Det tar ca 2 dagar av noll intag av socker och spannmål så har kroppen återgått till bra balans. Nu så kommer M till helgen och hon hårdför med träning och mat nu så då kommer jag att kunna vara duktig jag med.

Måndag 5:2, tisdag enbart vegetarisk kost och onsdag vanligt lchf, torsdag 5:2 igen och fredag vegetariskt. Lördag och söndag Lchf











Inga kommentarer: