12 januari 2014

Pass 8/200 och Fotografiska


Idag bestämde vi oss att ta en dag ute trots -7 och blåst. Ett besök på fotografiska var sedan länge inbokad och då var det lätt att även bestämma oss för en PW och en avbrott för fotografiska och en fika på Starbucks.

Totalt blev den 10 km med bra tempo och två fina avbrott för att även få själen och magen tillfredsställd

På fotografiska var det idag sista dagen med Paolo Roversi och en fin utställning med Elliott Erwitt, Jill Greenberg och en otäck utställning som heter Arabiska Våren (hemska bilder från Revolten som spreds till Egypten, Libyen, Syrien, Bahrain och Jemen)

Men som är viktiga att vi tar del av och inte blunder inför. Paolo Roversi,s bilder gav mig inget alls. Dem tilltalade inte mig ett ett dugg och jag kan inte för mitt liv begripa vad som är så fantastiskt med alla dem bilderna på dessa nakna kvinnor som han fotat.

Älskar att sitta på Starbucks och är så sugen på att köpa en sådan mugg, köpte en svart i N.Y men som jag naturligtvis hade sönder när jag kom hem till Sverige igen.
Men en vit med Starbucks logga får det bli och eftersom jag kommer att ta en take-away från Starbucks på fredag så köper jag den då.






Inga kommentarer: