19 januari 2014

Köpstopp och Rea på Rean

 Jag har två viktiga nyårslöften som jag verkligen skulle vilja klara.

Det första och prio 1 är att klara 200 träningspass under 2014 och det andra som egentligen är mist lika viktig men kommer ändå på andra plats i listan är köpstopp vad det gäller kläder, skor och väskor. Allt annat får jag köpa vid behov (smink, husgeråd och dyl) förutom när jag är på resa, då tänker jag verkligen inte ha köpstopp, är jag på en resa på andra sidan jorden och hittar något som jag inte jan hitta hemma då köper jag det. Thats it!
Men just nu är det en befrielse att slippa tanka på shopping och alla reor som drösar runt mig, rea på rea, 70 % och ta 3 betala för 1.

Jag varken vill eller behöver dem kläderna, många står där och snurrar på ställningar just för att det är rea och inte för att dem behöver det. Jag har ett annat tänk märker jag själv efter att jag har lyssnat mycket på Isabell Lövengrip och Pingis pod Economista och jag kommer att ha en slant i sommar som är sparad bara just för att jag inte shoppar på impuls utan tänker igenom om jag verkligen behöver det som jag just har tittat på.

Flera borde hänga på, har en hel det vänner som tror att dem behöver kläder trots att dem har byrån full. Men dem får göra som dem vill ochbjag som jag vill. Läger mina pengar på upplevelser istället och nu är det bara 22 dagar kvar till resan mot Jamaica

Inga kommentarer: