11 januari 2014

Pass 7/200 och Fika

Vaknade tidigt som alltid fast jag tänker varje kväll att i morgon ska jag sova ut. Men vaknar iallafall runt halv 8 och är piggelin.
Så upp och starta kaffebryggan och kolla lite statusar och vad som har hänt runt om i Sverige under natten.

Runt 10:00 och efter gröten så drog jag iväg och träna lite. Pass 7 idag, blev ett kortare kontionspass på både bandet och crosstrainern.
Sedan styrketräning och en genomgång av mage och ben. Skönt när jag sedan staplade hemåt och åt en andra frukost.

Eftersom vi får gäster i kväll så gick vi iväg och handlade lite som saknades.
Det blir smördegsinbakad oxfile med grekisk potatis och smulpaj med äpplen som efterrätt. Jag hoppas det kommer att smaka, länge sedan jag krånglade med den typen av mat. Men ser fram emot kvällens gäster och maten.

Gick för första gången in på Bistro Voltaire som ligger i Sickla köpcenter, vi går förbi där varje gång vi ska gå och handla och flera gånger har vi sagt att vi skulle kanske gå in och ta en fika där lika gärna som vi fikar på EH och Waynees som vi inte ens gillar som koncept.
Och sagt och gjort idag gjorde vi det, 2 vanliga kaffe och en kokostopp och 80 kr fattigare satt vi där och njöt. Säga vad man vill om att det var dyrt, men allt är ekologiskt och så gott. både kaffe och kakan var himmelskt.
De gör vi om


Inga kommentarer: