07 januari 2014

Sjukgymnastik och PW

Nu är julledigheten slut för alla som varit lediga och vi kommer in i normala rutiner igen, tack och lov!

Idag var det dags för att besöka min sjukgymnast för att se hur min "frozen shoulder" har förbättras eller försämras sedan sist jag var hos honom. Och det var oförändrat kanske en anings försämring i vissa vinklar, men styrkan hade jag inte tappat så mycket och det tack vare alla övningar som jag göra nästan varje dag.
Går och väntar på min operationstid och hoppas att den kommer snart så jag kan planera våren. Kommer att bli sjukskriven några veckor då och vill inte har några projekt liggandes då.

På vägen hem från sjukgymnasten så gjorde jag pass 5/200. Tog en pw på ca 6,5 km och drygt timmen höll jag på.

Är väldigt nöjd att jag gjorde det och inte gick direkt hem och la mig på soffan som jag helst ville. Har varit sjukt trött idag på jobbet och det var så nära att jag gått hem istället för att promenera. Men fick in rätt kanal på podden och då gick det av bara farten.



Inga kommentarer: